close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ליטוש פרקט עץ- לרצפה יפהפיה, חיסכון ותרומה לאיכות הסביבה

מערכת שורשט ניסן, תשעח25/03/2018

ליטוש פרקטים מעץ הוא תהליך שבו מחזירים את הרצפה למצב החדש שלה. זהו פתרון לפרקטים שהושקע בהם כסף רב כגון פרקט עץ מלא

תגיות:
בית עם פרקט הוא בית מעוצב ומושקע יותר, משרד עם פרקט זה טרנד שהפך לכמעט חובה. אך מה קורה שהפרקט נשחק, מתמלא שריטות, ומאבד מהברק שלו? ליטוש פרקטים מעץ הוא תהליך שבו מחזירים את הרצפה למצב החדש שלה. זהו פתרון לפרקטים שהושקע בהם כסף רב כגון פרקט עץ מלא, פרקט מעץ גושני או פרקט תלת שכבתי, הדגש הוא על חיסכון.

באילו מקרים ניתן לבצע ליטוש פרקטים ולחסוך כסף?
חידוש פרקטים מתאים לפרקטים מהסוג ה"אמיתי", כלומר פרקט מעץ מלא. במקרים כאלו הפרקט עצמו נשמר במצב טוב ורק שטח הפנים שנראה לעין מתמלא שריטות ונהיה פחות חלק ומבריק לאורך השנים. כלומר, ניתן בהחלט לבצע חידוש והברקה מחודשת של הפרקט ולהגיע לתוצאות טובות, כאילו קניתם רצפה חדשה שמרגישה מוכרת וחמימה, עם האופי הייחודי שקיבלה בביתכם.

תרומה לאיכות הסביבה
ליטוש פרקט לא רק תורם לחיסכון האישי שלכם, אלא גם לאיכות הסביבה. תארו לכם שכל חמש עשרה שנים אדם ממוצע יחליף את הפרקט שלו בגלל התיישנות. מצב כזה עלול לגרום להרס מיותר של עצים ולייצור של פסולת-בזמן שהיה ניתן לחסוך את המשאבים של הסביבה ואת הכסף שלכם.

שלבי התהליך של חידוש פרקטים:
ראשית מפנים את החלל מכל רהיט או חפץ שעשוי להפריע או להיפגע כתוצאה מתהליך של ליטוש הפרקט. לאחר מכן נעשה ליטוש עמוק או שטחי (תלוי במצב הפרקט). חשוב לבצע ניקיון גם בעת השיוף של הפרקט, על מנת לשמור על סביבת העבודה נקייה מהאבק שמתפזר. לאחר שהעלמנו את השריטות והכתמים מהפרקט, חוזרים ועושים פוליש באמצעות לכה על בסיס שמן או על בסיס מים. בסוף כל התהליך מתבצע ניקיון חוזר ויסודי והחזרת מצב החדר לקדמותו. בשלב הפוליש אפשר לבחור את המראה הסופי של הרצפה, למשל לשנות את הצבע שלה, לעשות אותה מבריקה יותר או פחות, הכל בהתאם לחומר הגימור תבחרו להשתמש.

לסיכום, ליטוש פרקטים הוא תהליך שיחסוך לכם כסף, תורם לניקיון הסביבה, מונע בזבוז מיותר, והכי חשוב משאיר את הבית שלכם עם רצפת פרקט יפהפיה, מבריקה וללא שריטות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה